Kaugmüügi leping

Käesolev kaugmüügi leping on sõlmitud ettevõtte SIA BAJTEL.LV”, ühtne registreerimisnr 40003979897, juriidiline aadress: Brīvības gatve 214B–, Riia, LV-1039, Läti (“Müüja”) ja füüsilise või juriidilise isiku (“Ostja”) vahel, kes esitab tellimuse või ostab toote veebimüügi veebisaidilt www.eleme.ee (“Veebisait”). 

LEPINGU SISUKORD 

Lepingu ese

Registreerimine

Tellimuse esitamine

Lepingu kehtivus

Toote hind ja saatekulud

Makse

Kättetoimetamine

Kahjunõuded seoses mittevastavate toodetega

Toote kasutamine

Garantii

Tagasivõtmise õigus ja selle kasutamine

Vaidluste lahendamine

Isikuandmed

Vastutus

Muud sätted

Kontaktteave 

 

LEPINGU ESE

1.1.    Ostja tellib, ostab ja maksab, Müüja tarnib ja müüb tooteid, mis on esitatud veebisaidil ja valitud Ostja poolt vastavalt kaugmüügi lepingu (“Leping”) tingimustele.

1.2.    Leping kehtib kõikide toote tellimuste ja ostude kohta, mis veebisaidil tehakse.

 

REGISTREERIMINE

2.1.    Veebisaidil pakutud toodete ostmiseks on Ostjal õigus veebisaidil registreeruda ja luua isiklik konto (sisestades oma e-posti aadressi, kasutajanime ja luues parooli). Ostjal on õigus tellida toode ilma veebisaidil registreerumata (sisestades oma eesnime, perekonnanime, kontakttelefoni numbri, e-posti aadressi ja muu nõutud info). Info veebisaidil registreerumise kohta on toodud Müüja veebisaidi kasutamise tingimustes.

 

TELLIMUSE ESITAMINE

3.1.    Ostja valib toote, tutvudes toote kirjeldusega, profiiliga, peamiste omaduste ja hinnaga ning hinnates selle kasulikkust ja oma vajadustele vastavust.

3.2.    Tellimust kinnitades peab Ostja täitma tellimisvormi, sisestades järgmise info: 

– täpsed andmed iseenda kohta (eesnimi, perekonnanimi, kontakttelefoni number, e-posti aadress); 

– valitud saatmisviis ja saatmisaadress (kui valitud saatmisviis nõuab aadressi esitamist); 

– valitud makseviis; 

– kommentaarid (kui kasutaja soovib neid esitada).

 

3.3.    Ostja vastutab tellimisvormi täitmisel täpsete ja õigete andmete esitamise eest. Müüja ei vastuta kahjude eest, mis tekivad ostjale või kolmandatele osapooltele seetõttu, et ostja on esitanud vale aadressi või mittetäielikud andmed.

3.4.    Pärast ostja tellimuse kättesaamist saadab müüja ostjale kinnitusega e-kirja. Kui ostja ei saa müüjalt kinnitusega e-kirja, siis pole ostja tellimus vastu võetud ja käesolev leping ei jõustu.

 

LEPINGU KEHTIVUS

4.1.    Leping jõustub, kui Ostja on esitanud veebisaidil tellimuse.

 

TOOTE HIND JA SAATEKULUD

5.1.    Toodete hind veebisaidil on toodud eurodes ning sisaldab käibemaksu vastavalt Läti Vabariigi seaduses ja määrustes kehtestatud maksumäärale. Toode müüakse ostjale hinnaga, mis on märgitud veebisaidil tellimuse esitamise hetkel.

5.2.    Toote hind ei sisalda saatekulu. Saatekulu lisatakse eraldi vastavalt ostja poolt valitud saatmisviisile. Saatekulud kuvatakse ostjale veebisaidil enne tellimuse kinnitamist ja lisatakse müüja poolt väljastatud arvele. Saatekulu sisaldab käibemaksu vastavalt Läti Vabariigi seaduses ja määrustes kehtestatud maksumäärale.

 

MAKSE

6.1.    Ostja on kohustatud maksma tellitud toote ja tellimusel valitud saatmisviisi eest lepingus sätestatud tähtajaks.

6.2.    Ostja maksab tellitud toote ja selle saatmise eest, kasutades ostja poolt veebisaidil valitud makseviisi.

6.3.    Toote eest tasumine ja saatmisviisi valimine loetakse lõpuleviiduks, kui müüja on makse toote eest ja valitud saatmisviisi täielikult kätte saanud.

6.4.    Juhul kui müüjal on kohustus tagastada ostjale toote ja selle saatmise eest makstud raha, vastavalt käesolevas lepingus sätestatule, tagastab müüja eelnimetatud summa ostjale sama makseviisi teel, mida ostja algselt kasutas toote eest maksmiseks, välja arvatud juhul, kui ostja on selgesõnaliselt nõustunud muu makseviisiga ja selle makseviisi kasutamisega ei kaasne ostjale lisakulusid.

 

KÄTTETOIMETAMINE

7.1.    Tellimuse esitamise ajal on Ostjal võimalik valida kättetoimetamise viis.

7.2.    Müüja ja ostja lepivad kokku, et saatekulud, mis on sätestatud käesoleva lepingu punktis 7.1, muutuvad vastavalt saatmisteenuse pakkuja tariifide muudatustele.

7.3.    Keskmine kättetoimetamise aeg Läti territooriumil on 2 kuni 10 tööpäeva. Eelnimetatud kättetoimetamise ajad võivad muutuda, olenevalt toote saadavusest laos. Müüjal on õigus ostjale toode kätte toimetada 30 (kolmekümne) kalendripäeva jooksul pärast tellimuse esitamist või muu tähtaja jooksul, mis on müüja ja ostja vahel kokku lepitud. Kui ostja poolt tellitud tooted pole müüja laos saadaval või pole piisaval hulgal saadaval, teavitab müüja sellest ostjat. Sellisel juhul on ostjal õigus lepingust ühepoolselt taganeda ja müüjal on kohustus tagastada ostjale raha, mis on makstud toote ja selle saatmise eest ilma asjatu viivituseta, kuid hiljemalt 5 (viie) tööpäeva jooksul alates lepingu lõpetamisest.

7.4.    Toode toimetatakse kätte Läti Vabariigi territooriumil või muul müüja poolt määratud territooriumil. Müüja aktsepteerib tellimuse ainult siis, kui ostja poolt toodud aadress asub Läti Vabariigi territooriumil.

7.5.    Ostja poolt tellitud toode toimetatakse kätte ostja poolt märgitud aadressile. Ostja võtab saadetise isiklikult vastu. Juhul kui toote võtab tellimusel märgitud saatmisaadressil vastu muu isik, loetakse toode vastuvõetuks ostja poolt.

7.6.    Olenevalt ostja poolt valitud toote kättetoimetamise viisist tagab ostja järgmist: 

– tootele järeletulemisel Garmin poodi esitab ostja toote vastuvõtmisel isikut tõendava dokumendi; 

– ostja on kohal tellimusel märgitud saatmisaadressil toote kättetoimetamise ajal ja võtab toote vastu, allkirjastab saatedokumendi (saatelehe), teeb sellele vajalikud märkmed (kui on tarvis) ja annab saatelehe koopia kullerile; või 

– ostja läheb tootele järele tellimusel märgitud postisaadetiste jaotuspunkti saatmisteenuse pakkuja poolt määratud perioodi jooksul.

 

7.7.    Juhul kui toote kättetoimetamine pole võimalik ostja tegutsemise tõttu või muude ostjast olenevate asjaolude tõttu (sealhulgas, kuid mitte ainult: vale aadressi esitamine, ostja puudumine märgitud aadressil, esitatud aadressi kättesaamatus, ostja ei lähe tootele järele postisaadetiste jaotuspunkti saatmisteenuse pakkuja poolt määratud perioodi jooksul), on müüjal õigus keelduda korduvast toote saatmisest ja taganeda ühepoolselt lepingust. Sellisel juhul tagastab müüja ostjale toote ja selle saatmise eest makstud raha. Kui tellimuse esitamise ajal ei tasunud ostja toote kättetoimetamise eest või sai kättetoimetamise allahindlust, kuid toote kättetoimetamine polnud võimalik ostja süül, on müüjal ostjale tagastatavast summast kinni pidada kogu toote kättetoimetamise tasu.

7.8.    Arve, saatelehe või muu saatmise/vastuvõtmise dokumendi („kättetoimetamise kinnituse“) allkirjastamisel kinnitab ostja, et toode on kätte toimetatud heas seisukorras ja selle pakend on kahjustamata.

7.9.    Kui kättetoimetamise hetkel on toode pakend kortsunud, märg või muul moel väliselt kahjustatud, peab ostja märkima need puudused kättetoimetamise kinnitusele või väljastama eraldi dokumendi nende puuduste kohta. Ostja peab seda tegema kulleri kohalolekul. Müüja ei vastuta toote selliste mittevastavuste eest, mis on silmnähtavad kättetoimetamise ajal, kuid pole märgitud kättetoimetamise kinnitusele.

7.10.  Kui toode on ostjale kätte toimetatud, läheb vastutus toote kadumise või kahjustuste eest üle ostjale alates toote kättetoimetamise hetkest ostjale vastavalt lepingu tingimustele. 

KAHJUNÕUDED SEOSES MITTEVASTAVATE TOODETEGA

8.1.    Toote kättetoimetamise hetkel kinnitab ostja, et toode vastab ostja tellimusele ja lepingu tingimustele (nt kinnitades nime, mudeli, värvi ja muude silmnähtavate parameetrite vastavust).

8.2.    Juhul kui ostja (juriidiline isik) avastab, et kättetoimetatud toode ei vasta ostja tellimusele või käesoleva lepingu tingimustele, peab ostja (või juriidiline isik) ilma asjatu viivituseta teavitama ostjat mittevastavast tootest, saates müüjale kirjaliku avalduse, milles tuuakse välja toote mittevastavus ostja tellimusele või käesoleva lepingu tingimustele. Müüja kontrollib avalduses esitatud andmeid 5 (viie) tööpäeva jooksul alates avalduse kättesaamise hetkest ja võtab ostjaga olukorra lahendamiseks ühendust.

8.3.    Juhul kui ostja (tarbija) avastab, et kättetoimetatud toode ei vasta ostja tellimusele või käesoleva lepingu tingimustele, on ostjal õigus esitada müüjale kaebus toote mittevastavuse kohta käesoleva lepingu tingimustele 2 (kahe) aasta jooksul alates toote ostukuupäevast, esitades müüjale kirjaliku avalduse, milles tuuakse välja toote mittevastavus ostja tellimusele või käesoleva lepingu tingimustele 2 (kahe) kuu jooksul alates toote mittevastavuse avastamisest ostja tellimusele või käesoleva lepingu tingimustele.

8.4.    Juhul kui tellimusele või käesoleva lepingu tingimustele mittevastav toode on müüdud ostjale (tarbijale) ja selle mittevastavus ei kvalifitseeru tähtsusetuks käesoleva lepingu tingimuste alusel, on ostjal õigus nõuda, et müüja asendaks toote sellisega, mis vastab tellimusele või käesoleva lepingu tingimustele, välja arvatud juhul, kui asendamine on võimatu või võrreldamatu. Juhul kui müüja ei täida ülalnimetatud kohustusi mõistliku ajaperioodi jooksul või täidab kohustused, tekitades ostjale olulisi ebamugavusi, on ostjal õigus nõuda, et müüja vähendaks toote hinda või tühistaks lepingu, ning tal on õigus nõuda, et müüja tagastaks toote eest makstud raha. Juhul kui toote hinda alandatakse või leping tühistatakse ja ostja makstud raha tagastatakse, on müüjal õigus võtta arvesse toote amortisatsiooni.

8.5.    Nõuded toote mittevastavuse kohta ostja tellimusele või käesoleva lepingu tingimustele tuleb saata: 

– posti teel järgmisele aadressile: Domina Shopping, Garmin pood, ieriķu iela 3, Riia, LV-1084, Läti; või 

– elektrooniliselt müüja e-posti aadressile: [email protected]

 

TOOTE KASUTAMINE 

9.1.    Enne toote kasutamist peab ostja tähelepanelikult läbi lugema toote kasutusjuhendi.

9.2.    Toodet tohib kasutada ainult vastavalt tootja juhistele ja kasutamise tingimustele ning vastavalt toote omadustele ja otstarbekohasele kasutamisele.

9.3.    Pärast toote kättesaamist on ostjal (tarbijal) õigus uurida toote olemust, omadusi ja talitlust, nii palju kui on võimalik toote isikliku ostmise käigus. 

GARANTII

10.1.  Müüja ei anna vabatahtlikku kaubanduslikku garantiid tootele. Tootele kehtib tootja garantii. Tootja garantiitingimustes on sätestatud garantii tingimused ja kehtivusperiood, toote kirjeldusele mittevastavuse nõude esitamise protseduur ning garantiihoolduse ja nõude esitamise reeglid.

10.2.  Toote ostmisel antakse ostjale garantiidokumendid (elektrooniline saateleht, mis sisaldab garantiitalongi). Saateleht luuakse elektrooniliselt ja kehtib ilma allkirjata.

10.3.  Toote garantii kehtib ainult siis, kui toote dokumentatsioon sisaldab õiget ja täpseid andmeid toote mudeli, seerianumbri ja müügikuupäeva kohta. Tootja garantiidokumendis olevaid andmeid on keelatud mis tahes moel muuta, kustutada või üle kirjutada. Kui tuvastatakse tootja garantiidokumentides olevate andmete mis tahes moel muutmine, kustutamine või ülekirjutamine, muutuvad need dokumendid kehtetuks. 

TAGASIVÕTMISE ÕIGUS JA SELLE TAGASTAMINE

11.1.  Ostjal (tarbijal) on õigus kasutada tagasivõtmise õigust, mis on sätestatud Läti Vabariigi ja Ministrite kabineti tarbijakaitseseaduse määruses nr 255, 20. mai 2014, „Kauglepingutega seotud määrused“ ja taganeda lepingust ühepoolselt, ilma müüjale põhjendust esitamata. Info selle kohta, kuidas ostja (tarbija) taganemise õigust kasutada, on toodud Tagasivõtmise õiguse reeglites, mis on käesoleva lepingu lahutamatu osa. 

VAIDLUSTE LAHENDAMINE

12.1.  Paragrahv 12.2.–12.6. kehtib vaidluste või lahkhelide kohta ostja (tarbija) ja müüja vahel.

12.2.  Kõik vaidlused või lahkhelid, mis tekivad ostja (tarbija) ja müüja vahel, lahendatakse läbirääkimiste teel ostja ja müüja vahel, püüdes saavutada kokkulepet. Juhul kui vaidlust ei saa lahendada läbirääkimiste teel, esitab ostja müüjale kirjaliku avalduse, saates selle müüja e-posti aadressil: [email protected]

Avalduses peab ostja esitama järgmised andmed:

– eesnimi, perekonnanimi ja kontakttelefoni number;

– avalduse esitamise kuupäev;

– vaidluse sisu, esitatav nõue ja selle põhjendus. 

12.3.  Ostja lisab avaldusele ostu tõendavate dokumentide koopiad ning muud dokumendid, mis põhjendavad avaldust (kui on tarvis).

12.4.  Müüja esitab ostjale 15 (viieteistkümne) päeva jooksul alates avalduse kättesaamisest kirjaliku vastuse, saates selle ostja poolt toodud e-posti aadressile. Vastuses teavitab müüja ostjat järgmisest:

– võimalik vaidluse lahendamise meetod; või

– vaidluse lahendus, kui kokkulepet pole saavutatud eelnimetatud ajaperioodi jooksul ostja nõude lahendamise osas või nõude lahendamise osas alternatiivsete vahenditega; või

– nõude põhjendamatus ja kokkuleppest loobumine. 

12.5.  Juhul kui müüja ei suuda õigustatult esitada ostjale vastust paragrahvis 12.4 sätestatud perioodi jooksul, peab müüja ostjat viivitamatult kirjalikult teavitama, nimetades mõistliku tähtaja, mille jooksul vastus saadetakse ja põhjendades tähtaja pikendamise vajadust.

12.6.  Kui müüja leiab, et ostja nõue on põhjendamatu, kuid ostja ei nõustu selle järeldusega või kui ostja pole rahul müüja poolt pakutud vaidluse lahendusega, on ostjal õigus kasutada alternatiivseid vaidluse lahendamise võimalusi, mis on sätestatud Läti Vabariigi tarbijakaitseseaduses, või esitada nõue müüja vastu Läti Vabariigi kohtule, vastavalt Läti Vabariigis kehtivates seadustes ja määrustes määratud jurisdiktsioonile.

12.7.  Kõik vaidlused, lahkhelid või nõuded, mis tekivad ostja (juriidilise isiku), kes ei kvalifitseeru tarbijaks, ja müüja vahel ning mis tekivad lepingu alusel, seoses selle täitmise või rikkumisega, lõpetamise või kehtetuks tunnistamisega, lahendatakse Läti Vabariigi kohtus, vastavalt Läti Vabariigis kehtivates seadustes ja määrustes määratud jurisdiktsioonile. 

ISIKUANDMED

13.1.  Veebisaidil registreerudes ja/või tellides veebisaidilt toote, nõustub ostja müüja kui isikuandmete töötlejaga, kes kogub, süstematiseerib ja kasutab kogu infot ja kõiki andmeid, mida ostja on otseselt või kaudselt veebisaidil esitanud. Lisainfot isikuandmete töötlemise kohta müüja poolt leiate Privaatsuspoliitikast, mis on käesoleva lepingu lahutamatu osa. 

VASTUTUS

14.1.  Müüja ei vastuta juhtudel, kui kahju tekib ebaseadusliku tegevuse või käesoleva lepingu rikkumise tagajärjel ostja poolt.

14.2.  Kahjustuste tekkimise korral peab süüdlane kompenseerima kõik otsesed kahjud teisele osapoolele.

14.3.  Müüja ei vastuta viivituste eest kohustuste täitmisel või kohustuste mittetäitmise eest vääramatu jõu tõttu, nimelt mis tahes asjaolude või takistuste tõttu, millest müüja polnud teadlik käesoleva lepingu sõlmimise hetkel ja mis väljuvad müüja mõistliku kontrolli alt, sealhulgas, kuid mitte ainult, keskkonna- või kliima anomaaliad, streigid, valitsuse määrused, lahingutegevus või riiklik erakorraline olukord, terrorismioht või terroriaktid, kolmandate osapoolte kohustuste mittetäitmine, internetiühenduse katkestused ning arvuti riistvara või tarkvara talitlushäired või kahjustused. Sellise vääramatu jõu esinemise korral püüab müüja lahendada võimalikud viivitused nii kiiresti kui võimalik. 

MUUD SÄTTED

15.1.  Ostja tõendab, et ta on õigus- ja teovõimeline füüsiline või juriidiline isik.

15.2.  Müüjal on õigus omistada käesolevast lepingust tulenevaid õigusi ja kohustusi kolmandatele osapooltele.

15.3.  Juhul kui ostja pole teinud makset müüjale vastavalt käesolevale lepingule, on müüjal õigus esitada nõue ostja vastu kolmandale osapoolele võla sissenõudmise eesmärgil. Ostja möönab, et kui ta ei tasu võlga, on müüjal õigus avaldada võla sissenõudmiseks vajalikke andmeid, sealhulgas isikuandmeid, kolmandatele osapooltele, kes võivad edastada neid andmeid vastavalt kehtivatele seadustele.

15.4.  Käesolev leping on sõlmitud vastavalt Läti Vabariigis kehtivatele seadustele ja määrustele. Ostja ja müüja lahendavad küsimused, mida käesolev leping ei reguleeri, vastavalt Läti Vabariigis kehtivatele seadustele ja määrustele.

15.5.  Läti Vabariigi tarbijakaitseseadus kehtib ostjale – tarbijale, kes on vastavalt Läti Vabariigi tarbijakaitseseaduse punktile 1(3) füüsiline isik, kes soovib osta, ostab või võib osta või kasutada toodet teatud eesmärgil, sõltumata isiku majanduslikust või ametialasest tegevusest.

15.6.  Ostja leiab lisateavet taganemise õiguse rakendamise ja vaidluste lahendamise kohta tarbijakaitseõiguse kaitse keskusest: http://www.ptac.gov.lv/..

15.7.  Tellimuse esitamisel veebisaidil kinnitab ostja, et ta on lugenud ja mõistnud käesolevat lepingut ja selles sisalduvaid tingimusi ning nõustub nendega. Osta peab tutvuma lepingu tingimustega iga ostukorra käigus. Ostjal ei ole õigust osta veebisaidil toodet enne esmalt käesolevat lepingut lugemata ja selle tingimustega nõustumata.

 

KONTAKTTEAVE

16.1.  Küsimused, mis võivad ostjal tekkida seoses käesoleva lepingu ja selle täitmisega, tuleb saata kirjalikult müüja e-posti aadressil [email protected] või esitada suuliselt telefoninumbril: +372 53648759.